De văzut: filmele lui Chaplin

Captură foto din filmul "City Lights"
Foto: Filmul City Lights

La cursul de Retorică Vizuală de la masterat, am urmărit filmul „Modern Times” al lui Charlie Chaplin.

Am făcut o pauză de la analizarea fotografiilor şi picturilor şi am trecut la filme, acolo unde ideile sunt mai complexe şi (uneori) mai dificil de urmărit.

Cu ocazia asta m-am convins că merită să acord filmelor mute o atenţie sporită. Am văzut încă două făcute de Chaplin („The Kid”, „City Lights”) şi vreau să mai văd şi altele în viitorul apropiat.

Filmele de genul ăsta au o comicitate pe care n-o mai găseşti în producţiile moderne. E mult mai dificil să joci un rol folosindu-te (în principal) de limbajul nonverbal, iar acţiunea e mai antrenantă -te face să te gândeşti constant la ideile pe care vrea regizorul să le transmită.

Tu ce zici?

