Urmăritorii falşi pe Twitter, „cheia” influenţei?

Numărul de urmăritori al unui utilizator de Twitter e un bun indicator al influenţei sale. Dar dacă ai afla că o grămadă dintre acei urmăritori sunt falşi, câtă încredere ai mai avea în respectiva persoană?

Am luat la verificat primele zece conturi din topul întocmit de ZeList şi am descoperit că mai mult de jumătate au peste 50% urmăritori falşi. Unul dintre ei (@arhi) are chiar peste 90%.

  • Mai multe detalii, în infografia de mai jos (click pentru mărire):

Infografie urmăritori falşi

Numerele nu sunt rodul calculelor mele, ci ale unei aplicaţii (făcută de Status People) cu ajutorul căreia poţi verifica orice utilizator de Twitter pentru a vedea câţi urmăritori falşi, inactivi şi buni are.

„(…) 97% dintre conturile de Twitter verificate vor returna rezultate precise. Asta înseamnă că până şi Justin Bieber sau Barack Obama pot obţine o idee destul de corectă despre câţi dintre urmăritorii lor sunt falşi.” – fragment din ştirea care anunţă prima actualizare a aplicaţiei, pentru a obţine rezultate şi mai precise.

  • Aici puteţi asculta nişte interviuri de la BBC Radio în legătură cu subiectul (între minutele 7 şi 17) – unul cu un cumpărător de urmăritori falşi, unul cu un vânzător de urmăritori falşi şi unul cu dezvoltatorul aplicaţiei de la Status People.

Ce e cu conturile false?

În ultima perioadă, vânzarea de urmăritori pe Twitter a devenit o practică obişnuită.

Un studiu făcut de Barracuda Labs arată că preţul mediu pentru 1000 de urmăritori e 18$ şi că un dealer care are 20.000 de conturi false poate câştiga circa 800$ pe zi într-o perioadă de şapte săptămâni.

De asemenea, tot în acel studiu scrie şi că preţul urmăritorilor diferă în funcţie de cât de reali par aceştia.

  • Un cont fals e uşor de descoperit, în mod normal: n-are avatar, are puţine tweet-uri (uneori nici măcar unul), urmăreşte multe conturi şi are urmăritori puţini.
  •  Intraţi aici pentru mai multe informaţii despre studiul lui Jason Ding (Barracuda Labs).

O problemă extinsă

Deşi regulile Twitter-ului consideră vânzarea/cumpărarea de urmăritori ca activităţi de spamming (consecinţa fiind suspendarea contului), există utilizatori străini mult mai faimoşi care au fost prinşi cu mâţa-n sac.

Câţiva dintre ei sunt Mitt Romney, Barack Obama, Lady Gaga sau Justin Bieber. Oamenii ăştia au milioane de urmăritori falşi.

Totuşi, cumpăratul de urmăritori pe Twitter e doar o parte a acestui nou tip de afacere. Poţi cumpăra şi like-uri pe Facebook sau vizualizări pe YouTube.

Totul depinde de tine. Ce fel de utilizator vrei să fii? Unul bun sau unul fals?

Anunțuri

4 gânduri despre &8222;Urmăritorii falşi pe Twitter, „cheia” influenţei?&8221;

    1. Eu zic că exemplele astea sunt de ajuns ca să se vadă cum stă treaba.

      Însă aplicaţia poate fi folosită de către orice persoană care are cont de Twitter, deci nu-şi poate ascunde nimeni praful sub preş. 🙂

      Merci pentru vizită!

      Apreciază

Tu ce zici?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s