Dacă ţi-ar lua foc casa, ce ai lua cu tine?

Zilele trecute am descoperit un proiect jurnalistic inedit (via Brain Pickings). Se numeşte „Casa în Flăcări” (The Burning House) şi are la bază o întrebare simplă: „Dacă ţi-ar lua foc casa, ce ai lua cu tine?”.

„(…) E un conflict între ceea ce e practic, valoros şi sentimental. Ceea ce ai lua îţi reflectă interesele, trecutul şi priorităţile. Gândeşte-te la el ca la un interviu condensat într-o singură întrebare.” – descrierea de pe site-ul americanului Foster Huntington, iniţiatorul proiectului.

Mi s-a părut un exerciţiu de imaginaţie util, pentru că în felul ăsta te poţi autodescrie cu ajutorul unei singure poze.

Astea-s obiectele pe care le-aş lua cu mine în caz că mi-ar lua foc casa:
– Telefonul mobil;
– Portofelul;
– Laptopul şi geanta lui;
– iPod-ul;
– O pereche de converşi;
– Un briceag.

Tu ce-ai lua cu tine?

8 gânduri despre &8222;Dacă ţi-ar lua foc casa, ce ai lua cu tine?&8221;

  1. Nu pot să nu te întreb; crezi că, în caz de incendiu (Doamne Fereşte), ai mai avea timp să îţi iei geanta de laptop sau briceagul? 🙂 În astfel de momente fiecare secundă este vitală, nu te mai gândeşti la lucruri atât de banale precum un telefon, etc.

    Apreciază

    1. Bună!

      Ştiu că în asemenea clipe de haos ar fi greu să gândeşti logic şi corect, dar eu, unul, n-aş putea să ies fără să-mi iau măcar telefonul şi laptopul. Sunt prea importante pentru mine.

      Însă întrebarea nu era „Cât de logică crezi că e alegerea mea?”, ci „Tu ce ai lua cu tine într-o asemenea situaţie?”.

      Deci? 🙂

      Apreciază

      1. „Converșii” reprezintă un non-sens, e ca şi cum ai fi spun pantalonii sau underware-ul! Unele persoane au ieşit la cutremurul din 1977 în pijamale sau dezbrăcate, întrucât au fost suprinse în timp ce făceau baie. Dar generaţia tânără e prea utopică şi, uneori e bine, dar la aspecte de viaţă, e bine să asculte şi povestirile „bătrânilor”.

        Apreciază

        1. Repet, e vorba de un exerciţiu de imaginaţie. Nu v-am pus să-mi comentaţi alegerea/ile.

          Că tot ai menţionat.. Stai lin, am ascultat multe povestiri de-ale bătrânilor. Nu-s străin de anumite subiecte. 🙂

          Merci pentru vizită.

          Apreciază

Tu ce zici?

