Jocurile mele preferate – Top 6

Mereu mi-au plăcut jocurile. Am abuzat până la epuizare de vreo două-trei console Terminator 2 înainte să-mi stric ochii în monitorul primului meu calculator. Şi am lăsat în urmă multe alte jocuri pe care aş fi dorit să le încerc, dar care nu-mi pot fi duse-n cârcă de laptop.

Aşa. Mai jos am făcut un top al celor mai tari jocuri de calculator pe care am avut ocazia să le termin.

Cu excepţia punctelor trei şi cinci, jocurile astea au o grafică foarte bună în raport cu anul apariţiei pe piaţă.

1. Mafia: The City of Lost Heaven (third-person shooter – 2002) – Când vine vorba de Mafie, sunt un mare fan. Îmi place la nebunie cum sunt portretizaţi aici mafioţii din anii ’30 şi felul în care e gândită acţiunea.

2. Call of Cthulhu: Dark Corners of the Earth (survival horror/first-person shooter – 2005) – O combinaţie ideală între acţiune, puzzle-uri şi science fiction. Fiind pasionat de SF, ăsta mi-a plăcut din prima. Grafica e complementară ideii jocului şi firul acţiunii te ţine în priză de la un cap la celălalt.

3. Age of Empires II: The Conquerors (expansion pack la Age of Empires II: The Age of Kings) (real-time strategy – 2000) – Ăsta e singurul joc de strategie care mi-a plăcut şi pe care l-am jucat în prostie de-a lungul anilor. E simplu, arată bine şi e numai bun pentru multiplayer.

4. S.T.A.L.K.E.R.: Shadow of Chernobyl (first-person shooter – 2007) – Ăsta e primul din seria S.T.A.L.K.E.R. şi îmi pare a fi, per total, cel mai interesant şi bine închegat. Şi, evident, îmi place pentru că acţiunea se întâmplă într-un loc în care mi-aş dori să ajung cândva.

5. Clive Barker’s Undying (first-person shooter – 2001) – Probabil primul joc SF-ist care mi-a plăcut cu adevărat. E destul de înspăimântător şi sunt momente în care îţi vine s-o iei la goană la propriu. Grafica nu-i tocmai punctul forte, dar e OK.

6. Penumbra: Overture (first-person adventure/survival horror – 2007) – Mi-a adus aminte de jocul de la punctul doi. Deşi (ca idee generală) se aseamănă foarte mult cele două, în Penumbra se pune mai puţin accent pe violenţă şi mai mult pe rezolvarea de puzzle-uri. Da, e tot un joc SF-ist.

Alte texte din serie:

Tu ce zici?

