Maşinuţa roşie

Citeam pe Slate.com un articol al cărui titlu m-a pus pe gânduri: „Care e cea mai veche amintire pe care o ai?”.

Am tot felul de amintiri din copilărie, însă mi-e greu să le şi ordonez cronologic pentru că nu prea am la ce să mă raportez. Începutul anilor ’90 e învăluit în multă ceaţă.

Ce o să povestesc în continuare poate că nu e cea mai veche memorie, dar e destul de interesantă şi mă gândesc câteodată la ea cu plăcere.

Foştii mei vecini aveau două nepoate (mult mai mari decât mine) care îi vizitau în vacanţe. Într-o zi m-am dus pe la ele să ne jucăm şi am văzut că aveau o maşinuţă metalică roşie.

Deoarece o lăsaseră pe scările de la intrarea casei lor şi între curţile noastre era o poartă deschisă mai mereu, mi-a fost uşor să mă duc s-o fur după ce ele au plecat la masă. M-am gândit că oricum n-o să le intereseze. Doar erau fete, nu? Ce le trebuia lor maşinuţa aia?

Eram încântat de fapta mea şi mă jucam bucuros, dar în scurt timp m-au luat mustrările de conştiinţă. Îmi pierise tot cheful, aşa că m-am decis cu greu să duc maşinuţa înapoi.

Bun. Zis şi făcut.

Nu ştiu dacă au trecut câteva minute sau câteva zeci, ştiu doar că stăteam bosumflat pentru că n-aveam şi eu o maşinuţă ca aia şi a apărut sora mea Cristina. Venise din oraş şi era foarte zâmbăreaţă. Cu mâinile la spate, mi-a spus că are o surpriză pentru mine. Ce era? O maşinuţă roşie identică cu cea a vecinelor!

Ne vorbim şi pe Twitter? Follow @Alex_Boiciuc
Tu ce zici?

