M-a lovit în cap un „Breaking News”!

E enervant ritmul în care presa de la noi adoptă şi foloseşte tot felul de cuvinte în engleză. Cele care pot fi traduse în română fără nicio jenă, indiferent că figurează sau nu pe lista oficială a neologismelor.

Deschizi televizorul şi eşti bombardat cu „Breaking News”-uri, „Live”-uri sau „Show”-uri. Pe Internet, aceeaşi poveste. Şi nici la radio sau în presa scrisă nu se face economie de astfel de cuvinte. Ştiu că sună mai cool, dar până la urmă din limba noastră trăim, nu din a altora. Mişto ce-are de nu poate fi folosit mereu? Ştiri de ultimă oră e cam lung, nu? În direct, la fel, nu? Şi astea-s doar câteva exemple.

Şi, pe lângă asta, mai intervine şi faptul că nu tot românaşul cunoaşte limba engleză. „Respectă dreptul cititorului la ignoranţă!”, aşa ne tot spunea în facultate un profesor.

De ceva timp mi-am propus să nu mai folosesc cuvinte din alte limbi atunci când am la îndemână variantele în română. O să le folosesc doar atunci când voi fi obligat de context.

Ne vorbim şi pe Twitter? Follow @Alex_Boiciuc
2 gânduri despre &8222;M-a lovit în cap un „Breaking News”!&8221;

  1. Eu una nu pot. Lucrez strict in engleza si inevitabil preiau o gramada de cuvinte si imi vin unele expresii instant in engleza. Deocamdata n-am avut reclamatii decat de la oameni total neinteresati sa invete vreodata (stiu sigur, da :D) la care li se pare ca ma dau mare. In rest, nicio problema.

    Apreciază

  2. @Oana

    Bună!

    Nu mă înţelege greşit, mie îmi place mult engleza, citesc multe ştiri din presa străină şi mi-aş dori să am mai des ocazia să conversez în limba asta, dar simt nevoia unei diferenţieri.

    Păi, în general cam aşa e, vede omu’ niscai englezisme şi imediat crede că a dat peste unul care se dă mare. E greu cu prejudecăţile astea ale românaşilor. 🙂

    Merci pentru vizită!

    Apreciază

Tu ce zici?

