Teste pe Tumblr (2)

A trecut ceva timp de la partea întâi a acestei mici analize personale a platformei Tumblr, dar azi revin în sfârşit şi cu partea a doua. Pe parcurs mi-am dat seama că nu prea mai pot spune multe, ci doar mai pot face unele completări.

De poze n-am zis nimic. Uitasem că şi acolo exstă limitări: cel mult zece fişiere deodată (la galeriile foto), fiecare de maximum 10Mb. Din câte am văzut, pe lângă o galerie foto, mai poţi introduce în interiorul textului poze din surse externe. Câte? Nu ştiu. Eu am băgat mai multe, dar n-am avut răbdare să găsesc limita.

La galerii e nasol că trebuie să uploadezi pozele pe rând, nu poţi urca mai multe dintr-un singur foc. Însă avantajul e de a le putea ordona după bunul plac şi de a alege felul în care sunt prezentate. Plus că la fiecare poză poţi adăuga foarte uşor o explicaţie.

Player-ul video e destul de simplist. Practic, singurele opţiuni sunt „Redă” şi „Pauză”. Ceea ce-mi place e că dacă ţii mouse-ul deasupra fişierului video, fără a-i da play, îţi sunt prezentate câteva cadre sugestive din interior, e un fel de slideshow preview. Din păcate, nu poţi posta pe blog fişiere video trimise prin e-mail.

Aşa. La Tumblr, dacă pui o întrebare în text, îţi apare automat opţiunea de a lăsa alţi utilizatori să răspundă la ea (e integrată, nu ţine de Disqus). Ceea ce e foarte tare dacă vrei doar opinii sporadice în momente alese de tine.

O altă chestie foarte utilă (mai ales dacă eşti un blogger cu bun simţ) este că la orice post poţi adăuga sursa în mod automat. Trebuie doar să precizezi numele sau link-ul într-o căsuţă specială şi de restul se ocupă sistemul.

Codul de Google Analytics nu poate fi introdus în toate temele de blog fără bătăi de cap. Unele teme nu au acea căsuţă specială în setări, dar poţi urma o altă procedură, care mie nu mi se pare îndeajuns de explicită pentru orice utilizator de rând.

Între timp, am descoperit că băieţii de la WordPress au introdus şi ei la temele mai noi opţiunea de Chat.

Concluzie: Chiar dacă are anumite minusuri, rămân la părerea că WP e o platformă de blogging mai complexă şi totodată mai user friendly decât Tumblr. Însă Tumblr e o platformă care încurajează foarte mult interactivitatea şi care creează legături mai strânse între bloggeri.

  • Pentru o analiză comparativă mult mai detaliată, vă pot recomanda un text în engleză pe care l-am descoperit după ce am scris partea întâi a micuţei mele analize.
Ne vorbim şi pe Twitter? Follow @Alex_Boiciuc
Tu ce zici?

