Filantropica

Aţi văzut filmul „Filantropica”? Dacă nu, atunci vi-l recomand cu căldură.

De câte ori aţi trecut pe lângă cerşetori care par a avea dizabilităţi şi acest lucru v-a făcut să le oferiţi câţiva bani? Mulţi mi-au zis că sunt un paranoic fără suflet atunci când mă uit cu ochi suspecţi la astfel de oameni nevoiaşi. Dar am văzut cu ochii mei că paranoia asta e cât se poate de justificată.

Când eram în primii ani de facultate, obişnuiam să vin cu un tren accelerat care ajungea pe la 22:00 în Bucureşti. De fiecare dată umbla pe culoare un cerşetor care, chipurile, nu putea să meargă. Îşi punea un carton sub cur şi se târa pe el, cerşind din compartiment în compartiment. Într-una din zile l-am urmărit atunci când am ajuns în Gara de Nord. Şi nu m-am mirat deloc atunci când l-am văzut că se ridică în picioare, îşi ia cartonul şi o ia la fugă pe peron.

Iar acum mai mulţi ani văzusem o ştire la Pro TV cu un cerşetor bătrân care îşi făcuse o vilă din pomenile mărunte ale miloşilor şi era putred de bogat. Cu toate astea, continua să umble în haine jerpelite şi să cerşească. De ce? Aşa se obişnuise. E mult mai uşor şi profitabil să stai cu mâna întinsă decât să munceşti.

Şi acum să vă prezint şi o dovadă a faptului că mulţi dintre aceşti „nenorociţi” nu sunt aşa cum par. Videoclipul de mai jos (de pe canalul oficial de YouTube al Poliţiei Române) arată cum un cerşetor „olog” s-a „vindecat” miraculos la Secţie. Poate că data viitoare o să vă gândiţi de două ori înainte să aruncaţi bani în stânga şi-n dreapta.

Tu ce zici?

