De la Siemens A35 la Samsung Galaxy Mini

De plictiseală, azi am zis să scriu despre telefoane mobile. Voiam să mă laud un pic cu primul meu smartphoneSamsung Galaxy Mini– şi mi-am adus aminte de şirul de telefoane pe care l-am avut începând din liceu. Majoritatea nu le-am avut de noi, pentru că aşa era dacă nu-ţi permiteai des astfel de luxuri. De obicei erau cel puţin la mâna a doua. Şi unde mai pui la socoteală că, după ce le foloseam eu, de obicei ajungeau la mama.

Primul meu telefon a fost primit întâmplător. Primise tata cadou de la Connex o cartelă Kamarad şi tot atunci sora mea mai mare îşi schimbase telefonul. Astfel că un Siemens A35 stătea degeaba. Decizia iniţială fusese că eu şi mama urma să folosim telefonul şi cartela la comun, dar evident că asta s-a schimbat repede şi eu am pus monopol, chiar dacă era un telefon destul de simplu şi îl puteai folosi doar pentru operaţiuni de bază: apeluri şi semeseuri. Pentru mine era, totuşi, ceva destul de important la vremea respectivă. Eram în primul an de liceu.

Apoi a urmat al doilea: un Nokia 3210. Ăsta trecuse deja prin mâinile ambelor surori un număr considerabil de ani. Şi l-am ţinut şi eu o grămadă. Aşa am făcut cunoştinţă cu renumitul joc Snake. Foarte pasionant pe vremea aceea. Curând, mama nu a mai putut folosi Simens-ul, aşa că cealaltă soră a mea a adus un Nokia 3410 (la mâna a doua, de la firma la care lucra ea pe atunci). N-am stat mult pe gânduri şi am propus să-l iau eu şi să-i cedez mamei 3210-le. Zis şi făcut. Îmi exersam des creativitatea pe vremea aceea şi, cum tata avea două sprayuri cu vopsea (roşie şi gri), mi l-am colorat de mai multe ori. L-am vândut eventual, dar nu înainte să-i dau un milion unui vecin pentru un Nokia 3510i (tot la mâna a doua). Mi se pusese pata pe el şi nu m-am lăsat până nu am făcut rost de bani. Ăsta a fost primul meu telefon cu ecran color.

A urmat o perioadă bună. Am folosit concomitent două telefoane după ce mi-a dat tata Nokia 2600-le pe care-l avusese el mai înainte. Nu m-am putut abţine şi am vopsit 3510i-ul în roşu şi gri. Şi cum 2600-le era negru cu gri, deja îmi alegeam telefonul pe care să-l iau la mine în funcţie de hainele cu care mă îmbrăcam. Ca să vezi emancipare, dom’le!

Şi uite aşa s-a terminat liceul şi am ajuns la facultate. Foloseam numai 2600-le. N-a durat mult şi mi-am luat primul meu telefon nou-nouţ, din bani munciţi de mine: Nokia 3110 classic. N-o să uit niciodată că primul lucru pe care l-am făcut, după ce am primit primul salariu de la ProSport, a fost să mă duc şi să-mi iau telefonul ăsta la liber. M-a costat jumătate de salariu – 400 de lei. Totodată, ăsta a fost şi primul meu mobil cu cameră foto (1,3 MP). Doamne, câte poze şi filmări am făcut cu el… L-am scăpat pe jos de o grămadă de ori şi tot nu a capitulat. I-am şi crăpat ecranul, pentru că m-am dat pe burtă cu sania şi îl aveam în buzunar la piept. L-am folosit până anul trecut (doi ani şi jumătate), când a cedat -pur şi simplu nu mai stătea aprins, se restarta singur. Noroc că între timp (astă-vară) îmi luase tata un Nokia 2730 classic (din punctele acumulate pe abonament). Însă în paralel mai foloseam un Nokia 1208 (telefonul de serviciu – pe Orange) şi un Nokia 7200 (pentru scurta perioadă în care am avut cartelă Cosmote).

În ultimul an, mobilul meu de bază a fost 2730. Iar în paralel (pentru puţin timp) am mai avut şi un Nokia C2-01, de la muncă. Acum stau doar în baza noului meu telefon: acel Samsung Galaxy Mini pe care l-am pomenit mai sus. Sunt foarte mândru de el, chiar dacă bateria se consumă foarte repede, camera nu-i extraordinară (3,2 MP), iar megabiţii de net mobil de la Vodafone dispar ca disperaţii. Am vrut smartphone, na smartphone! Sper să nu mă facă prea curând să regret faptul că am dat 500 de lei pe el.

După opt ani de experienţă în utilizarea de telefoane mobile, pot spune că cu cât e mai complicat şi mai şmecher un telefon, cu atât are şanse mai mari să se strice mai repede. Simplitatea va funcţiona întotdeauna mai bine şi mai mult.

Tu ce zici?

