Presa online şi titlurile

Poate că mi se pare mie sau poate că am dreptate, dar toată nebunia asta din online cu titlurile cât mai lungi şi cât mai senzaţionale a fost pornită de Sport.ro şi preluată apoi de restul saiturilor aflate în goana după clickuri.

Nu e deloc o tactică fair play faţă de cititori, ci e una care se află într-o contradicţie directă cu ceea ce ar trebui să însemne titlul jurnalistic. Aşadar, un titlu NU este pus pentru a induce în eroare, NU este pus pentru a păcăli cititorul şi NU este pus pentru a face cititorul să dea click cu orice preţ. În concluzie, titlul NU trebuie să mintă! Publicaţiile care fac abuz de acest prost obicei ar trebui discreditate constant, pe lângă pierderea credibilităţii. La fel şi „jurnaliştii” care susţin aceste practici.

Domnilor, titlul NU este o curvă plătită să ofere servicii, aşa că, dacă aveţi pretenţia să vă numiţi ziarişti, ar trebui să puneţi mâna pe un manual de jurnalism.

Un fost coleg zicea odată că, în online, titlul e singurul „cârlig” pe care-l ai pentru a atrage cititorii. Nu-l contrazic, dar cât de mult bine faci atunci când dai titluri foarte exagerate şi senzaţionale, la ştiri de doi lei, pentru a face multe clickuri? Tactica asta e bună pentru multe clickuri pe termen scurt, dar, zic eu, pe termen lung duce la pierderea cititorilor fideli.

Din câte văd, presa se adresează tot mai mult proştilor aflaţi în căutare de senzaţionalism ieftin şi se pare că prostul nu e prost destul până nu e păcălit de mai mult de trei ori.

Anunțuri

4 gânduri despre &8222;Presa online şi titlurile&8221;

  1. E cu dus si intors asta boss! Am citit recent ca mediafax.ro este pe ultimul loc in sati in topul site-urilor quality si asta pentru ca pun pe site aceleasi titluri ca si pe flux…deci e cu dus si intors, e greu de gasit un echilibru. Sunt perfect de acord cu tine, in principiu, dar daca vrei sa atragi publicitate si implicit bani, titlurile acrosante, „carlig”, sunt de preferat in detrimentrul celor quality.

    Bafta la Kanal D!

    Apreciază

Tu ce zici?

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s